Mircea Marian: "După ce s-a plimbat prin Bucureşti alături de Tăriceanu, dând frumos din coadă la fiecare banalitate spusă de premier, Sorin Oprescu îşi primeşte tainul: guvernul vrea să transfere metroul de la Ministerul Transporturilor în administrarea Primăriei Capitalei. "
Timp de aproape patru ani, fostul primar Videanu s-a tot milogit de cei de la Palatul Victoria să-i cedeze acest mijloc de transport, a cărui extindere era esenţială pentru a descongestiona traficul de la suprafaţă. Ludovic Orban l-a refuzat, pentru că nu dorea să-i ajute pe oamenii lui Băsescu. Ministrul liberal dorea chiar unificarea metroului cu RATB-ul şi trecerea noii entităţi în subordinea Ministerului Transporturilor.
Tăriceanu a retezat însă planurile centraliste ale lui Orban - un perdant! - şi s-a aliat cu Oprescu, a cărui popularitate îl poate ajuta, la proximele alegeri, pe preşedintele PNL. Amintiţi-vă de scenele în care premierul dădea indicaţii preţioase privind finalizarea pasajului subteran de la Băneasa: liderul liberal, plin de energie, iar primarul Capitalei, stând alături şi zâmbind aprobator. Pentru Oprescu a meritat să piardă vreo oră, în soarele de august, şi să-l lase pe Tăriceanu să arate cât este de preocupat de problemele Capitalei. Va primi metroul - o vacă grasă, numai bună de muls. Dacă vă uitaţi pe site-ul Metrorex, veţi vedea că nenumărate contracte, inclusiv unul de peste un milion de euro, s-au încheiat prin negociere sau cerere de ofertă.
Teoretic, decizia guvernului este corectă. Metroul trebuie administrat de autorităţile din Bucureşti, care au motivaţia necesară pentru a dezvolta acest mijloc de transport. Orban a reuşit să finalizeze abia vreo patru kilometri de linie subterană - construită în mare parte în regimul Ceauşescu. Potrivit declaraţiilor lui Orban, legătura dintre Nicolae Grigorescu şi şoseaua de centură tr