De la începutul anului 2012, o echipă de antrenori voluntari sprijină şase licee care au avut rezultate slabe la BAC în 2011 (promovabilitate sub 20%) să găsească soluţii la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină şi lipsă de motivaţie sau de încredere.
Proiectul Zburd - Educaţie prin coaching îi aduce împreună pe elevii cu rezultate slabe şi pe părinţii şi profesorii lor. Sub îndrumarea coach-ilor (antrenorii), aceştia discută cauzele şi găsesc soluţii la problema învăţării.
"În România este foarte rar ca elevii, părinţii şi profesorii să lucreze împreună. Ei bine, coachii voluntari în acest proiect facilitează procesul prin care aceştia lucrează în echipă pentru a obţine rezultate palpabile, printr-o metodă care a avut succes în alte ţări", spune Simona David-Crisbăşanu, managerul proiectului.
Liceele incluse în proiect sunt din Braşov, Iaşi, Sibiu, Câmpulung Muscel şi din Bucureşti. Majoritatea elevilor din liceele selectate provin din medii defavorizate, cu familii monoparentale sau chiar fără părinţi.
"Mai este mult de lucru în ceea ce priveşte implicarea profesorilor, a diriginţilor şi atragerea mai multor elevi şi părinţi în proiect, dar primele rezultate sunt încurajatoare şi ne arată că suntem pe drumul cel bun", adaugă Simona.
În prezent, echipele constituite la nivelul fiecărui liceu sunt în curs de formare, analizează problemele cu care se confruntă şcoala şi propun şi soluţii.
Spre exemplu, la Liceul de Mecanică Fină din Bucureşti, un grup de elevi din clasele terminale a reuşit să se organizeze astfel încât să se pregătească suplimentar pentru BAC.
Numărul celor care se pregătesc s-a triplat şi li s-au alăturat ocazional chiar şi elevi de la cursurile de la seral.
Robert, elev în clasa a XII-a, spune că "am învăţat să lucrăm mai bine în echipă". "Am văzut că avem puterea să s