Noul centru de interes în lumea camerelor foto este segmentul mirrorless. Este acea nişă între aparatele DSLR şi camerele foto compacte care creşte tot mai mult în fiecare an. Creşte pentru oricine altcineva, dar nu şi pentru Nikon sau Canon.
Canon şi Nikon sunt companiile care vând cel mai mult pe segmentul DSLR, dar când vine vorba de aparatele foto mirrorless nu se descurcă deloc bine, notează The Verge. Canon a publicat de curând o actualizare de firmware pentru EOS M, aparatul foto mirrorless pe care l-a creat, care îl face puţin mai bun, dar pe o piaţă pe care Sony, Olympus şi Panasonic deja s-au poziţionat foarte bine. iar pentru Nikon situaţia nu e deloc bună.
Nikon a vândut mai multe aparate foto mirrorless în Japonia, dar a scăzut cu 18,5% la nivel mondial. Iar segmentul camerelor compacte s-a dus la 48% scădere. Olympus a scăzut de asemenea, dar doar cu 12% procente. „În Europa şi SUA, aparatele foto mirrorless, în comparaţie cu DSLR-uri, nu au crescut deloc în popularitate, dar în Asia sunt foarte căutate de către femei datorită greutăţii reduse. Aveam aşteptări ridicate pentru alte regiuni“, a afirmat Yasuyuki Okamoto, preşedinte Nikon.
Vali Petcu a comentat pe blogul său acest subiect. „Canon şi Nikon au scos mai multe modele DSLR, pentru a acoperi mai multe necesităţi şi pentru a păstra clienţii pe DSLR-uri, nefiind în interesul lor să lanseze mirrorless-uri pentru clienţii care nu mai vor DSLR-uri [...]“, menţionează acesta. „Olympus, Sony, Panasonic, toţi trei loviţi de probleme financiare, primii din cauza managementului prost, ceilalţi din cauza tsunami-ului din 2011, nu se plâng şi îşi văd de treabă. Testează. Dau chix (am mai scris de seria SLT sau de seria GH). Se ridică de pe jos şi merg mai departe“.
Cum arată petrecerea la care Canon EOS M a ajuns prea târziu.
Cât despre companiile care se bat mai mult pe