Deşi reuniunile de lucru ar trebui să fie cheia către succes într-o companie, de multe ori şefii fac ca acestea să aibă efectul opus, iar angajaţii să nu se gândească decât cum să găsească o scuză să scape din întâlnire.
Orice angajat sau chiar şef a simţit măcar o dată că şedinţa în care era prins echivala cu a sta într-o celulă de închisoare. Plictiseala, oboseala, enervarea sunt doar câteva dintre efectele neproductive ale întâlnirilor de lucru organizate necorespunzător. Astfel, contrar dorinţei managerului sau a celui care iniţiază sau conduce şedinţa, aceasta devine doar o pauză nefolositoare în programul de lucru.
„Asemenea întâlniri, care nu respectă nişte principii de management, pot afecta destul de mult productivitatea oamenilor, întrucât conduc la pauze inoportune în desfăşurarea activităţii. Mai mult, ele generează confuzie cu privire la maniera de abordare a sarcinilor şi de asumare a responsabilităţilor sau induc schimbări de optică inadecvate", explică Diana Voicu, consilier la compania AllJobs4All.
Adrian Costache (34 de ani), angajat la o firmă de contabilitate din Capitală, s-a aflat de mai multe ori într-o astfel de situaţie. El povesteşte că, în primele luni de la angajare, se obişnuia să se organizeze o şedinţă lunar, în cadrul căreia se evaluau performanţele, prin exemplificarea criteriilor de evaluare, şi se anunţau bonusurile de performanţă. De ceva vreme însă, conducerea a schimbat tactica şi şedinţele au devenit săptâmânale. „La început totul a fost bine, aşteptam cu drag şedinţele. Apoi, acestea au fost mult mai dese, ni se explica cum ar trebui să fie un angajat model, care este politica firmei, iar întâlnirile au devenit plictisitoare şi bonusurile au început să dispară", povesteşte Adrian.
De la întâlniri „bune" la şedinţe „rele"
Adrian pune pe seama crizei economice schimbarea de strat