După 14 ani de experienţă, Sorin Predescu, Managing Partner Candiso, a învăţat că lucrurile nu trebuie gândite în alb şi negru. Deşi a pus pe picioare afacerea în „prag de criză“ (vara lui 2008), Predescu reuşeşte să treacă peste greutăţi. Este avantajat de faptul că are o agenţie mică, cu costuri reduse. Aşa cum îi stă bine unui om de comunicare, lui Predescu îi place să vorbească despre orice are legătură cu domeniul în care activează. A lucrat timp mai bine de 13 ani la „patron“, din care 12 ani în agenţia multinaţională Grey Worldwide şi unul în firma locală BrandsTalk.
La mijlocul anului trecut a decis să ia calea antreprenoriatului. Şi-a făcut o mică firmă de publicitate, Candiso şi lucrează în parteneriat cu Traian Nuţă, om de strategie, pe care l-a cunoscut la Grey. Predescu s-a hotărât să-şi facă o firmă pentru că a fost abordat de clienţi.
Nu vrea premii, ci vrea să facă business
În urmă cu trei ani, pe când Predescu lucra în multinaţională, declara într-un interviu că, în viziunea lui, agenţiile mici nu au un succes fenomenal deoarece oamenii care merg în astfel de firme doresc să facă creaţie pură. Acum are propria lui agenţie, dar spune că situaţia este diferită: „Nu mi‑am deschis o firmă ca să câştig la Cannes, ci mi-am deschis o firmă din care să trăiesc şi în care să fac ceea ce îmi place“.
Predescu recunoaşte că în publicitate oricine ajunge să facă compromisuri. „Absolut totul este o negociere cu clientul. Atunci când ajungi la o înţelegere este de fapt un compromis de ambele părţi“, afirmă Predescu.
Criza a afectat şi firma lui Predescu. „Brusc nu a mai sunat telefonul, dar acum a reînceput să sune“. Dar lovitura nu este aşa mare ca în restul agenţiilor de publicitate, deoarece Candiso nu are costuri administrative mari.
„Nu trag în spatele meu o piatră de moară