Modelul compact Opel oferă o paletă consistentă de motorizări turbodiesel, dintre care se distinge versiunea 1.7 CDTI de 125 de cai-putere - suficient de puternică, economică şi silenţioasă. Sursa: Opel
Oferta turbodiesel tip în clasa compactă constă în două motorizări, fiecare cu una sau două versiuni de putere. Unitatea de intrare în gamă are, îndeobşte, 1.5 sau 1.6 litri, iar cea mare – 1.9, 2.0 litri.
Există, desigur, şi excepţii - modele care dispun de motoare mai mici sau mai mari, de 1.4 litri (Toyota Auris) sau 2.2 litri (Mazda3), ori care au în gamă un singur agregat alimentat cu motorină (Honda Civic).
O situaţie specială propune şi Opel Astra. Noua generaţie a modelului care a stat mereu în umbra favoritului Volkswagen Golf oferă nu mai puţin de trei motorizări turbodiesel, de la minusculul 1.3 CDTI (care livrează, totuşi, 95 de cai-putere, adică mai mult decât „clasicul VW” 1.9 TDI de 90 CP!), până la vigurosul 2.0 CDTI (bun pentru 160 CP).
La mijlocul listei, se găseşte propulsorul 1.7 CDTI, reglat acum pe două paliere de putere – 110 şi 125 CP. După ce am testat, recent, versiunea mai bine hrănită a acestui motor, suntem în măsură să concluzionăm că prezenţa turbodiesel-ului cu o capacitate superioară în gama Astra este aproape redundantă.
Cu excepţia unor sprinturi mai puţin avântate, unitatea 1.7 CDTI de 125 CP face o treabă aproape similară cu aceea executată de „fratele” mai mare, dar pentru 1.500 de euro mai puţin la achiziţie şi costuri de utilizare inferioare ulterior.
Să nu uităm că majoritatea motoarelor turbodiesel de 2.0 litri livrează aproximativ 140 de cai-putere, aşadar, Astra echipată cu cel mai puternic motor CDTI de 1.7 litri s-ar prezenta onorabil în cazul unei eventuale comparaţii.
Agregatul de 2.0 litri alimentat cu motorină propus de Opel a fost dus