Samsung şi Apple sunt cei mai puternici producători din industria telefoniei mobile. Sud-coreenii au crescut destul de mult într-un timp scurt şi bat Apple la toate capitolele cu excepţia unuia.
Apple lansează un smartphone pe an şi reuşeşte să se lupte chiar foarte bine cu giganţi ca Samsung care lansează foarte multe modele pe foarte multe pieţe. Samsung într-adevăr câştigă mai mult, veniturile sunt cu aproape 30 de miliarde mai mari faţă de Apple, are mai mulţi angajaţi şi investeşte mai mult în cercetare şi dezvoltare, dar nu are un profit la fel de mare ca Apple, scrie ReadWrite.
O nouă infografie publicată de MBAOnline pune umăr la umăr cei doi competitori şi le arată punctele forte şi minusurile. Spre exemplu, sud-coreenii investesc aproximativ 10,5 miliarde de dolari în cercetare şi dezvoltare, în timp ce Apple doar 3,4 miliarde. Totuşi, americanii creează 4 produse anual: iPad, iPhone, iPod-uri clasice şi iPod Touch, în timp ce Samsung are multe produse pentru care trebuie dedicaţi bani.
Interesant, în ceea ce priveşte partea de publicitate, Apple investeşte foarte puţin, aproximativ un miliard, în timp ce Samsung luptă la vârf alături de Coca-Cola cu aproape 3 miliarde de dolari investiţi. După cum a spus şi Phil Schiller, produsele Apple se bucură de un succes mare şi fără intervenţie masivă în publicitate, Internetul şi utilizatorii fac mare parte din promovare. Când vine vorba de profit, însă, Apple a câştigat cu 43% mai mult decât Samsung.