Cele mai importante motive pentru care un client publicitar ar concedia agenţia cu care lucrează sunt lipsa creativităţii, costurile mari şi neseriozitatea, relevă ultimul studiu AdMarket, Cele mai importante motive pentru care un client publicitar ar concedia agenţia cu care lucrează sunt lipsa creativităţii, costurile mari şi neseriozitatea, relevă ultimul studiu AdMarket, realizat de compania de cercetare D&D Research în colaborare cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR).
Cercetarea a fost făcută în rândul oamenilor de marketing ai celor mai importante companii care au investit în publicitate în anul 2008. “Rezultatele studiului au o importanţă strategică pentru agenţiile de publicitate care îşi pot ajusta planul de new business luând în considerare dorinţele şi aşteptările declarate de potenţialii clienţi”, a declarat Adrian Ţuluca, membru UAPR şi coordonatorul proiectului.
Aproape 40% dintre respondenţi au recunoscut că nu este important ca agenţia cu care lucrează să câştige premii la festivalurile de publicitate. Cu toate acestea, la întrebarea care sunt cele mai relevante premii de care ţin cont când evaluează o agenţie, persoanele chestionate au răspuns: Effie (65,6%), Cannes (35,2%) şi Portoroz (21,1%).
Ediţia din anul acesta a studiului AdMarket are şi o secţiune nouă dedicată agenţiilor de media. Cele mai importante criterii de evaluare pe care le iau în considerare advertiserii în selectarea unei agenţii de media sunt calitatea strategiei (68%), negocierea costurilor (42,5%) şi calitatea planificării tactice (41,3%). Trei sferturi dintre persoanele intervievate au recunoscut că sunt dispuse să plătească mai mult agenţiilor de media pentru proiecte neconvenţionale.
Cercetarea s-a făcut pe baza opiniilor exprimate de 247 de respondenţi din 180 de companii.
76% dintre p