Corina Şuteu spune că cel mai periculos lucru în privinţa scandalurilor repetate legate de Institutul Cultural Român este decredibilizarea instituţiei.
În luna noiembrie a anului trecut, Corina Şuteu a organizat la New York, fără sprijinul statului român, festivalul „Making Waves:New Romanian Cinema“, în parteneriat cu Lincoln Center. Festivalul a reunit, timp de şapte zile, 13 lungmetraje, 4 documentare şi 7 scurtmetraje. În deschidere, a fost prevezntat în premieră cel mai recent film al lui Tudor Giurgiu, „Despre oameni şi melci“, iar Cristian Mungiu a închis festivalul cu „După dealuri“. De asemenea, „Making Waves“ i-a dedicat o retrospectivă regizorului Alexandru Tatos. Bilanţul festivalului a fost de 3000 de spectatori, iar presa americană – de la „New York Times“ la „The Village Voice“ – a relatat pe larg despre eveniment. Întoarsă în România după ce a demisionat din funcţia de director al ICR NY odată cu venirea lui Andrei Marga la conducerea instituţiei , Corina Şuteu va face continua Romanian Film Initiative, consultanţa culturală pentru organizaţii internaţionale şi va preda politici culturale.
Cum aţi reuşit să relansaţi Festivalul „Making Waves“ într-o formulă independentă, fără Institutul Cultural Român?
Festivalul era deja un proiect cultural vital, cu faimă câştigată, care risca să dispară şi depindea doar de noi – îi includ aici pe Oana Radu şi pe Mihai Chirilov – ca el să supravieţuiască. În doar cinci luni, din iunie până în noiembrie, a trebuit să reorganizăm parteneriatul cu Lincoln Center, să găsim parteneri care să ne susţină financiar, să montăm platforma „Kickstarter“, să lăsăm în ordine lucrurile la ICR NY. Am avut o mulţime de suporteri fantasici , voluntari: regizoarea Mona Nicoară, scriitoarea Anamaria Sandu şi Mihai Grecea , care ne-au ajutat cu spoturile, regizorii români care au acceptat să participle la spoturi, spi