Giganţii industriei de cablu, RCS&RDS şi UPC România, şi-au majorat cifra de afaceri cu 252%, respectiv cu 136% faţă de anul precedent Când vine vorba de televiziunea prin cablu, în
Giganţii industriei de cablu, RCS&RDS şi UPC România, şi-au majorat cifra de afaceri cu 252%, respectiv cu 136% faţă de anul precedent
Când vine vorba de televiziunea prin cablu, în mintea multor români apar două nume: RCS şi UPC. Sunt cele mai puternice companii de pe piaţă cu branduri de mare notorietate.
Concurenţa dintre cei doi "giganţi" se duce pe toate segmentele de business: platformă digitală (DTH), internet, televiziune, telefonie. Rivalitatea s-a ascuţit şi mai mult din momentul în care, în această primăvară, RCS&RDS, în consorţiu cu Antena 1, a câştigat drepturile TV pentru meciurile din Liga I.
Operatorul deţinut de firma Cable Communications Systems, înregistrată în Olanda şi controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari, a înregistrat în anul 2007, potrivit datelor recent apărute la Ministerul Finanţelor, o cifră de afaceri record: 347,3 milioane de euro. Cifra este cu 252% mai mare decât cea raportată pentru anul 2006 (calculul s-a făcut la cursul mediu al BNR).
Profitul net s-a ridicat la 18,54 milioane de euro. Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor RCS&RDS, compania ar avea 2,2 milioane de abonaţi la serviciile de comunicaţii RCS şi Digi TV (platforma digitală DTH).
UPC, investiţii de 50 milioane de euro
Principalul său rival UPC România, parte a gigantului american Liberty Global, a obţinut în 2007 o cifră de afaceri de 167,7 milioane de euro, cu 136% mai mare decât cea din 2006. Creşterea cifrei de afaceri este explicată de reprezentanţii UPC România datorită fuziunii cu Astral Telecom (care a avut loc în octombrie 2006).
Pe parcursul anului trecut, foştii abonaţi Astral (deveniţi între timp clienţi UPC) au deveni