După ce în anii 2007-2010 statul a cheltuit peste jumătate de miliard de lei pentru construcţia tronsonului Cahul - Giurgiuleşti, Calea Ferată din Moldova a decis să sisteze circulaţia trenurilor pe acest segment.
În urma unui control s-a descoperit că ploile abundente au spălat terasamentul şi la kilometrul 93 s-a format o groapă de şase metri adâncime. Apele râului Prut s-au apropiat la mai puţin de doi metri de traverse. „Există riscul ca traversele să cadă în apă", a declarat Vitalie Struna, directorul general al întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova (CFM).
Responsabilii de la CFM susţin că pentru a restabili porţiunea deteriorată şi a duce bun sfârşit reparaţia acestui tronson e nevoie de circa 350 milioane de lei. Banii ar urma să fie alocaţi printr-o decizie de Guvern.
„SPĂLARE DE BANI"
Daniela Jugănaru, secretar de presă al CFM, a precizat că urmează să fie creată o comisie specială care va pregăti propuneri pentru efectuarea lucrărilor. Potrivit ei, întreprinderea dispune de utilaj tehnic şi de personal calificat pentru a începe reparaţia tronsonului de cale ferată Cahul - Giurgiuleşti.
Economistul Mihai Roşcovan consideră însă că tronsonul Cahul-Giurguleşti a fost din start şi rămâne un proiect falimentar, iar cheltuielile de construcţie nu vor fi recuperate niciodată. „La realizarea acestui proiect au fost încălcate toate normele de mediu, nu s-a făcut un studiu de impact şi nici unul de fezabilitate. A fost, mai degrabă, o metodă de spălare de bani pentru guvernarea de atunci", a explicat specialistul.
TRAFICUL NU VA FI AFECTAT
Sistarea circulaţiei pe acest segment nu va însă efecte majore. Pe traseu circula un singur tren de pasageri care făcea zilnic tur-retur şi transporta doar 100 de persoane. „Aceştia vor putea călători cu microbuzele", a precizat Daniela Jugănaru. Trenurile marfare vor circula pe tr