Modelul Toyota Verso a fost singurul automobil care a obţinut cinci stele din cinci posibile la cea mai recentă rundă de teste de siguranţă Euro NCAP. La precedenta sesiune, din noiembrie 2009, Toyota Urban Cruiser a dezamăgit, obţinând numai trei stele.
1 /. În sfârşit o veste bună pentru Toyota, constructorul aflat în mijlocul unui imens scandal provocat de deficienţele tehnice descoperite la mai multe modele pe care le-a comercializat în ultima vreme.
După un rezultat dezamăgitor obţinut în noiembrie 2009, la precedenta serie de teste Euro NCAP – trei stele din cinci pentru crossover-ul Toyota Urban Cruiser –, şi trei luni în care a anunţat rechemarea la service pentru verificări tehnice a peste opt milioane de maşini, un produs Toyota a generat şi o ştire pozitivă.
Modelul Toyota Verso a primit cinci stele din cinci la cea mai recentă rundă de teste Euro NCAP (care vizează siguranţa ocupanţilor).
Întâmplarea a făcut ca autoturismul japonez să fie şi singurul notat cu calificativul maxim dintre cele cinci verificate de specialiştii forului independent european (celelalte au fost Citroen Nemo, Kia Venga, Nissan Cube şi Seat Exeo).
Citroen Nemo, risc pentru siguranţa pasagerilor
Citroen Nemo este modelul care oferă cea mai slabă protecţie pasagerilor, dintre cele cinci testate, potrivit Euro NCAP.
Automobilul francez, derivat din vehiculul comercial cu acelaşi nume, a fost notat cu trei stele din cinci posibile, atrăgând aprecierile mai puţin elogiase ale evaluatorului.
Euro NCAP a criticat, în repetate rânduri, nivelul scăzut de siguranţă garantat de modelele destinate pasagerilor realizate pe baza unor versiuni utilitare.
În cazul unui accident, pasagerii aflaţi într-un Citroen Nemo riscă răni la nivelul piciorelor şi, mai grav, afecţiuni la nivelul gâtului (atunc