O groapă mare a apărut în carosabil pe Podul Vidin-Calafat care asigură legătura peste Dunăre între Bulgaria şi România. O echipă de experţi din cadrul Institutului Central pentru Tehnologia Drumurilor, Norme şi Standarde Naţionale şi Europene, se va deplasa la faţa locului pentru a stabili cu exactitate ce s-a întâmplat.
Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. La câteva luni de la inaugurare a apărut o gaură mare în carosbail, iar pagubele au fost deja evaluate. Se vor face verificări extinse la partea de instalaţie. O echipă de experţi din cadrul Institutului Central pentru Tehnologia Drumurilor, Norme şi Standarde Naţionale şi Europene, vor participa la întreaga operaţiune. Vor evalua starea podului şi vor trebui să stabilească ce anume a provocat această pagubă.
Gaura mare din asfalt a fost astupată momentan cu ciment.
Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere vor fi încasate de statul român, iar bulgarii vor rămâne doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, va fi percepută o taxă de cel mai probabil de 6 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii vor trece gratuit.
Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat la Vidin, pentru maşinile cu mai m