Firmele timişorene care au închiriat spaţii în clădiri de clasa A îşi subînchiriază birourile pentru a face economii. Sursa: Adi Pîclișan
Criza economică şi, implicit, reducerea cererii de produse şi servicii a determinat din ce în ce mai multe companii din Timişoara să-şi restrângă activitatea. Drept urmare, managerii au luat în calcul micşorarea suprafeţelor alocate birourilor sau cele comerciale pentru a reduce costurile cu chiriile.
Astfel, specialiştii din domeniul imobiliar vorbesc despre apariţia unei noi tendinţe pe piaţă. Este vorba despre subînchirierea birourilor de clasă A şi B din Timişoara. O treime dintre acestea au fost deja scoase la închiriat, în secret, de către firmele care în condiţii de criză financiară nu-şi mai permit aceleaşi chirii ca în urmă cu un an.
Contracte cu clauze stricte
Potrivit agenţilor imobiliari, este vorba, în total, de aproximativ 6.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri de clasă A şi B. Aceste spaţii au fost închiriate mai ales de firmele multinaţionale, la preţul de 22 de euro pe metrul pătrat.
Majoritatea contractelor de închiriere pentru astfel de spaţii au fost semnate într-o perioadă când se punea accent pe amplasament şi calitatea imobilului, iar contractele de închiriere au clauze stricte şi penalităţi, clienţii fiind obligaţi să plătească o sumă fixă până la finalizarea contractelor. Astfel, singura opţiune rămâne subînchirierea spaţiilor cu pricina.
Tranzacţii ţinute sub tăcere
„Birourile au fost închiriate pe minimum doi ani, iar acum chiriaşii s-au trezit în imposibilitatea de a suporta costul chiriei, pe fondul crizei. Unele companii vor să se relocheze sau să se restrângă la strictul necesar, însă proprietarii imobilelor de birouri nu sunt de acord, invocând perioada de contractare. Singura scăpare e că le permit aces