La 24 de ani, Alex Varninschi e hipster şi nu-l deranjează deloc această etichetă, aşa cum nu protestează nici magiunul pentru că pe borcan scrie “Topoloveni”. Umblă cu pantaloni skinny, are ceas retro, cu curea lată, dar eşarfe poartă doar iarna. Nu mai ştie când a aderat la curentul născut la începutul anilor 2000 în cartierul Williamsburg din New-York, aşa cum nu mai ştie când s-a îndrăgostit de jurnalism.
Jurnalistul multimedia
Într-o vreme în care ziarele mor cu zile, şi asta nu doar din cauza crizei financiare, a capriciilor patronale şi a problemelor de distribuţie, ci şi pentru că s-au transformat în cronici scrise ale jurnalelor de ştiri şi ale emisiunilor politice difuzate seara de televiziuni, Varninschi propune un alt tip de jurnalism, proaspăt, dezinvolt, inventiv şi, probabil, salvator pentru o breaslă aproape blazată. Alex a înţeles mai repede decât mulţi gazetari cu experienţă că integrarea print-online ar putea aduce supravieţuirea unei industrii care abia mai abureşte oglinda. Când pleacă la un subiect, tânărul venit de la Iaşi îşi ia cu el nu doar talentul, ci şi bloc-notes-ul, telefonul inteligent, aparatul de fotografiat, trepiedul şi geanta voluminoasă, de hipster autentic. Fără să strâmbe din nas, el este, pe rând, cameraman, reporter, fotoreporter şi şofer. Apoi, întors în redacţie sau în apartamentul închiriat din Pantelimon, Varninschi devine redactor, editor de imagine şi editor de sunet, iar produsele sale iau numaidecât drumul site-ului adevarul.ro sau al paginilor tipărite. Iar Alex se adaugă legiunii de lupi tineri din redacţia “Adevărul”, alături de Mihai Voinea, Cristian Delcea, Iulia Roşu, Vlad Andriescu şi mulţi alţii.
Pricepere de ceasornicar
Ultima ispravă a junelui Varninschi a însemnat două nopţi nedormite, după ce şefii i-au cerut să contribuie cu un filmuleţ original la campania “Concert Roger Waters la