Campania pentru Noul ROM mi s-a părut de la început cusută cu aţă albă
Pe 4 octombrie, imediat după ce mi-a căzut în mână batonul de ciocolată ROM, ambalat în steagul american, am fugit până la automatul din holul redacţiei şi mi-am luat (cu 1,50 lei) batonul ROM învelit în tricolorul românesc. (Producătorul Cadbury România n-a înlocuit în totalitate seria tricoloră. Aşa cum s-a întâmplat în 1985, dacă memoria nu mă înşală, când peste noapte, în toată lumea, Coca-Cola Company a înlocuit obişnuita Coca-Cola cu New Coke.) Am aşezat cele două batoane pe biroul meu. Pe ambalajul tricolor am citit: „ROM, Baton cu Cremă Rom, Autentic".
Pe ambalajul cu steluţe am citit: „ROM, Baton cu Cremă Rom, Autentic". Am rupt cu grijă ambalajul tricolor şi am mâncat batonul. Cu noduri. S-ar putea să fie ultimul „tricolor" pe care-l înghit. Apoi am rupt şi ambalajul cu steluţe americane şi am mâncat batonul. Cu emoţie. Parcă aşteptam să se întâmple ceva cu mintea mea, să mă facă mai deştept, mai optimist, ca acel american din cele două spoturi TV pentru Noul ROM. Niciun efect. Acelaşi gust. Pe ambele ambalaje, reţeta era scrisă identic. M-am întrebat: „Pe care ambalaj să-l păstrez drept amintire? Să-l fac semn de carte sau să-l păstrez ca pe un timbru de colecţie. Pe cel tricolor sau pe cel cu drapelul american?".
Apoi, îmbuibat de atâta ciocolată, am început să scriu acest text. Repoziţionarea batonului de ciocolată ROM a încercat să fie cea mai spectaculoasă mişcare din publicitatea noastră crispată şi stătută. O schimbare care i-a surprins pe consumatori. Ceva proteste şi gălăgie patriotardă au fost pe toate blogurile şi site-urile. (Corneliu Vadim Tudor sau Gheorghe Funar n-au protestat la OTV! Ei nu sunt în targetul ROM-ului.)
Trebuie amintită şi prestaţia personajului din cele două spoturi, care descoperă cu o trucată curiozitate: „Hei! Ce-am aici în mână?