A ajuns la marginea drumului, aşteptând o maşină la ocazie. Cu două ore înainte tremurau toţi de frica lui! Lăsat în câmp de elicopterul prezidenţial, după ce a călătorit în fotoliu VIP, „nea Nicu“ a căutat disperat un mijloc de transport care să-l ia din pustietate. Citiţi şi:
„Fraţilor, am învins! Televiziunea e cu noi!“Ceauşescu, lăsat în aer de toată lumeaMisterele de la Snagov Ceauşescu: zborul spre „Balta Mică“ Dictatorul Ceauşescu în labirintul său VIDEO Fuga lui Ceauşescu la elicopter VIDEO Ceauşescu - ultimele 6 ore la cârma ţării
Vineri, 22 decembrie 1989. După decolarea de la Snagov, deşi se afla într-o situaţie critică, Nicolae Ceauşescu n-a vrut să ajungă nici la baza flotilei prezidenţiale de la Otopeni, nici în unitatea militară de la Boteni, judeţul Dâmboviţa. El a preferat ca elicopterul pilotat de Vasile Maluţan să-şi continue zborul spre necunoscut şi, apoi, să aterizeze într-un lan de orz.
Astfel, la ora 13.09, la exact o oră de la plecarea de pe sediul CC al PCR, „marele conducător” se afla în câmp, la sud-est de satul Sălcuţa, situat lângă oraşul Titu. Ce era de făcut? Şi, mai ales, încotro s-o ia? Situaţia devenise disperată de când, cu câteva minute înainte, Televiziunea şi Radioul asmuţeau populaţia împotriva „odiosului dictator” şi a „sinistrei sale soţii”. De aici până la linşaj mai era doar un pas.
Abandonaţi la marginea drumului Bucureşti-Titu-Găeşti-Piteşti, Nicolae şi Elena Ceauşescu mai aveau de partea lor doar cele două gărzi de corp: maiorul Florian Raţ şi căpitanul Marian Rusu, din Direcţia a V-a a Securităţii.
„Băi, tu chiar nu serveşti cauza?“
Pilotul Vasile Maluţan a reconstituit în 1995, la Comisia Senatorială pentru Cercetarea Evenimentelor din Decembrie 1989, primele momente de după aterizarea elicopterului lângă Sălcuţa. „Raţ a fugit repede la şosea, s