După cinci ani de amânări, promisiuni, licitaţii anulate, dar şi multe constestaţii, Aeroportul de la Ghimbav începe să devină realitate.
Duminică s-a semnat contractul pentru construirea unei pistei de aeroport în valoare 12,7 milioane de euro. Investitorii din zona Braşovului s-au arătat deja interesaţi de construcţia acestui aeroport la Ghimbav.
„Compania Ina Schaeffler a făcut deja un studiu prin care transportul producției sale să se facă pe calea aerului către anumiți beneficiari, iar cei de la Aerotec au anunțat că își vor construi, pe cheltuiala lor, o bretea de legătură cu aeroportul, în vederea transportării cu avionul a pieselor produse la Brașov", a declarat Ion Georgescu, consultant al Consiliului Judeţean Braşov în privinţa construirii aeroportului.
Ţinţa Aeroportului de la Braşov este atingerea unui număr de un milion de călători pe an. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un milion de călători va fi atinsă după opt ani.
Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică și-au închiriat deja spații în jurul aeroportului, aici urmând să funcționeze spații mari de depozitare.
Un imbold pentru turism
Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
„Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiția de la Brașov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă. Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie g