"Hola, soy Rumano", spune cea mai recentă campanie de îmbunătăţire a imaginii comunităţilor de imigranţi români din Spania Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG) a lansat, ieri, o
"Hola, soy Rumano", spune cea mai recentă campanie de îmbunătăţire a imaginii comunităţilor de imigranţi români din Spania
Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG) a lansat, ieri, o campanie de 3,5 milioane de euro care va fi derulată în Peninsula Iberică.
Agenţia de publicitate Saatchi&Saatchi România, împreună cu filiala reţelei Saatchi din Spania, a demarat o campanie integrată de comunicare (ATL, BTL, PR şi online) al cărei mesaj central este "Hola, soy Rumano".
Înainte de lansare au fost identificate problemele de imagine ale românilor din Spania.
S-a stabilit că scăderea toleranţei spaniolilor faţă de străini este generată de infracţionalitate şi că percepţia negativă asupra românilor este datorată acoperirii mediatice. În cadrul conferinţei de lansare a campaniei, Carmen Bardă, account director Saatchi & Saatchi, a declarat: "Să nu uităm că spaniolii au o deschidere faţă de acest fenomen al imigraţiei. În cazul focus-grupurilor pe care le-am realizat în Spania, un localnic a spus: <> ".
După Spania, urmează Italia
Potrivit lui Carmen Bardă, conceptul campaniei are în centru "succesul românesc pentru succesul Spaniei". În acest sens, a fost dezvoltată o campanie de tip "testimonial" în care sunt prezentate poveşti ale imigranţilor români, din perspectiva localnicilor. Au fost realizate trei clipuri publicitare în care un doctor, un proprietar de hotel şi un fermier, toţi de origine spaniolă, povestesc despre experienţele lor cu angajaţi români.
Pe lângă spoturi tv, Saatchi & Saatchi a mai făcut machete de presă şi panouri stradale. Va fi realizat şi un documentar "Rumanos en Espana" de către actorul şi regizorul Carlos Iglesias