Ca aproape intotdeauna in alegerile locale, este de asteptat ca si de aceasta data sa se detaseze partidele care au reusit sa-si creeze structuri solide in teritoriu. Competitia se anunta a fi, in buna masura, o lupta in trei (PDL, PSD, PNL). Ne pregatim de o noua campanie electorala, mult mai interesanta si mai disputata decit cea din toamna trecuta. Mizele sint mari, pentru ca astazi controlul asupra administratiei publice locale inseamna acces la multi bani si la resurse de influenta consistente. Organizatiile de partid se vor mobiliza, pentru ca vor fi zeci sau chiar sute de membri care, la nivelul unei localitati, ar urma sa profite direct de victorie - sau, de ce nu, de o eventuala negociere inteligenta reusita dupa infringere. Mediile de afaceri locale, in special segmentele care au tangenta cu autoritatea publica, isi vor sustine financiar candidatii preferati si, in plus, isi vor calibra platile pentru legislativele de la toamna. Prezenta la urne va fi, probabil, destul de redusa, insa vom asista la o conturare benefica a publicului interesat si implicat in problematica locala. Stilurile de campanie vor evidentia diferentele tot mai mari intre localitatile si judetele Romaniei in privinta nivelului si perspectivelor de dezvoltare. Pentru unele comunitati locale, accentul se va pune, in continuare, pe gestionarea saraciei. Pentru altele - din fericire, tot mai multe - dezbaterea va viza, in mod clar, dezvoltarea. In mare masura, este de asteptat ca optiunile cetatenilor in privinta guvernantilor la nivel local sa consolideze aceasta separare, in loc sa o atenueze. Cit despre competitia la nivel judetean, probabil ca dezvoltarea va fi cuvintul de ordine al campaniei, ceea ce nu este deloc rau, cu conditia ca ambalajul discursului partizan - inerent si, pina la un punct, necesar - sa nu deturneze prea mult atentia publicului. Introducerea alegerii directe pentr