Noul thriller istoric al lui Roland Emmerich argumentează convingător ipoteza că opera shakespeariană este scrisă de Edward de Vere, conte de Oxford.
De fapt, Shakespeare a existat, dar a fost doar un actor mediocru, lipsit de carismă şi talent, superficial şi afemeiat (imaginea personajului real este cât mai caricaturizată în acest film, pentru a o contrapune nobilului conte de Oxford), incapabil de orice simţire a unui mare gând sau ideal.
Pentru că damnatului aristocrat al cărui geniu a dat naştere nemuritoarelor pagini îi era prohibită „vulgara" îndeletnicire de autor de piese de teatru şi pentru că acestea „trebuiau să poarte un nume", posteritatea l-a reţinut pe cel al umilului fiu de mănuşar. Acestuia i-au fost atribuite magnificele texte, iar nefericitul Edward de Vere a rămas doar subiect de controversă pentru istorici şi... shakespearologi. (De-a lungul vremii, s-au lăsat fermecaţi de atrăgătoarea ipoteză Mark Twain, Charles Dickens şi Sigmund Freud).
Identitatea reală a uneia dintre cele mai strălucite minţi care a trăit fulgurant pe insignifianta grăunţă de praf numită Pământ, lăsând în urmă pagini cu care specia umană pare a se identifica pe vecie (sau cât va exista), a fost dintotdeauna supusă îndoielii, specialiştii neputând accepta că meşteşugitele texte aparţin unui om fără prea multă educaţie.
Una dintre primele variante a fost că ele sunt scrise de Christopher „Kit" Marlowe, dramaturg contemporan şi concurent cu aşa-zisul „bard din Avon" (după cum se ştie, Marlowe a fost asasinat; în film, crima îi aparţine lui Shakespeare însuşi). Ipoteza cel mai solid argumentată şi cea mai demnă de luat în calcul este cea care atribuie corpusul de texte shakespearian lui Edward de Vere, conte de Oxford, a cărui ascendenţă şi înzestrare l-ar fi putut aduce pe tronul Angliei, dar care a preferat să fie „rege" al lumii create de propria mint