Conceptele de azi sunt modelele pe care le vom conduce – sau doar admira – mâine. De la onestul Golf BlueMotion, insolitul, dar atât de prozaicul BMW Active Tourer, până la neprețuitul McLaren P1. Suzuki S-Cross
Orice salon automobilistic care contează găzduieşte nu doar cele mai noi modele intrate în portofoliul producătorilor, ci şi concepte – maşinile care dau direcţia viitoare a industriei.
Acestea din urmă pot fi ordonate în două categorii. Unele vor exercita un impact iminent asupra producătorilor şi utilizatorilor, urmând a fi lansate comercial într-un orizont de timp bine definit. Altele – cu bătaie mai lungă – au darul de a promova ideile şi tehnologiile considerate a avea potenţial.
Majoritatea prototipurilor expuse la actuala ediţia a Salonului de la Paris fac parte din primul grup – al proiectelor care se vor concretiza într-unul, cel mult doi ani. De la onestul VW Golf BlueMotion, până la extravagantul McLaren P1.
VW GOLF VII BLUEMOTION.Pe hârtie, noul Blue- Motion (1.6 TDI – 110 CP) este cel mai economicos Golf din toate timpurile, graţie consumului oficial aproape incredibil: 3,2 l/100 km. La clienţi, de la mijlocul anului viitor, cu o autonomie teoretică de peste 1.500 de kilometri.
BMW ACTIVE TOURER.Pare o maşină plictisitoare, dar numai pentru cei care nu-s fanii mărcii. Pentru pasionaţi, micul „monovolum” (4,35 metri lungime) este, probabil, o apariţie de-a dreptul îngrozitoare. Asta pentru că, anul viitor, va deveni primul model de serie BMW cu tracţiune faţă. Nota bene: BMW s-a decis să facă acest pas nu doar din raţiuni economice. A profitat şi de faptul că majoritatea şoferilor de Seria 1 habar n-au că se află într- o maşină cu propulsie spate.
SUZUKI S-CROSS. Un concept care n-are nicio legătură cu actuala linie stilistică a mărcii nipone. SUV-ul compact (4,31 metri lungime) care va fi pr