Şoferii care merg de la Timişoara spre Lugoj, pe E 70, fac 60 de kilometri în două ore din cauza gropilor şi a lucrărilor de asfaltare. Sursa: Horia Călăceanu
Două ore pentru o distanţă de 60 de kilometri, semafoare improvizate, basculante şi muncitori care nivelează pietrişul cu lopata. De-o parte şi de alta a şoselei, câmp cât vezi cu ochii, iar dacă nu ai făcut plinul la maşină sau ai cumva nevoie la toaletă, ai surpriza să descoperi că benzinăriile n-au ajuns până aici. De toate acestea au parte cei care se încumetă să plece pe drumul european 70, de la Timişoara la Lugoj.
„Numai european nu e drumul ăsta. Eventual din preistoria Europei“, glumeşte amar Paul Micu, unul dintre şoferii cărora cei 60 de kilometri dintre cele două oraşe li se par de trei ori mai mulţi din cauza gropilor şi a semafoarelor care semnalizează lucrările.
Basculante, muncitori şi coloane de maşini
După doar 300 de metri de la ieşirea din Timişoara, şoferii dau nas în nas cu primele lucrări. După încă patru kilometri, nişte indicatoare strâmbe, pe care scrie „drum în lucru“, limitează viteza la 60 de kilometri pe oră. Un drumar cu un fel de paletă de pingpong opreşte coloana de maşini. E prima dintr-un lung şir de opriri, iar minutele par să aibă o cu totul altă dimensiune.
Într-un final, semaforul din lemn, manipulat de un muncitor, se înverzeşte. Şase kilometri mai departe, elanul şoferilor este curmat de un alt drumar, care dirijează de zor un convoi de basculante, pline cu bucăţi de asfalt adus din porţiunile de drum care vor fi reabilitate.
În cele 20 de minute petrecute la stop, şoferii se întrec în a-şi etala repertoriul de înjurături, iar trei cerşetori încearcă să stârnească mila celor aflaţi la volan. „S-au prins de treaba cu semaforul şi de o săptămână au apărut. Vin ca la lucru, dimineaţa pe la 9.00- 1