Celebra ospitalitate nu mai e în topul calităţilor românului. Avem o părere bună despre noi pentru că aşa am învăţat la şcoală să ne autocaracterizăm, consideră sociologii. Celelalte popoare nu ne privesc cu ochi prea buni. Citiţi şi:
Studiul realizat de Mercury Research despre români
O treime dintre români au o părere foarte bună despre ei. Potrivit unui studiu realizat de Mercury Research, autoportretul românului arată astfel: este împovărat de viaţa grea şi lupta pentru supravieţuire, dar este muncitor, harnic şi cinstit, are conştiinţă naţională şi este patriot. Are un suflet mare, este inteligent şi se identifică cu tradiţiile şi istoria naţională dar, pe de altă parte, e şi cam certat cu legea.
Imaginea luminoasă pe care românii o au despre ei înşişi este însă departe de realitate, cred sociologii . „În evaluarea românilor apar foarte multe calităţi pe care un arbitru extern nu le recunoaşte pentru că românii, ca toate popoarele, sunt tentaţi să scoată în faţă numai aspectele pozitive”, spune profesorul de sociologie Marius Pieleanu.
Potrivit lui, românii se autodefinesc prin valori pe care le învaţă de mici la şcoală, dar pe care nu le respectă.
„Este o discrepanţă foarte mare între modul în care se autocaracterizează românii şi imaginea pe care o lasă altor naţiuni”, a continuat Pieleanu. Acest lucru este demonstrat şi de studiile anterioare privind felul în care ne privesc alte popoare.
Astfel, o cercetare realizată de Mercury Research în 2008, pentru Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, arată că primele lucruri cu care spaniolii asociază România sunt sărăcia şi mizeria (21%). Urmează delincvenţa (9%), romii (5%) şi faptul că România este o ţară cu dificultăţi economice, fără locuri de muncă (5%).
Între atributele prin care s-au mai autocaracterizat românii se