Hatice Soysev Kolat spune că piaţa TV românească este una atipică, fără prea multe vedete din care să poţi alege. Directorul Kanal D vorbeşte despre grila de vară, despre obiceiurile publicului de la noi din ţară şi despre faptul că piaţa TV din România nu are suficiente nume mari.
Patru dintre cele şapte emisiuni din grila Kanal D de vară sunt reality-show-uri. De ce atât de multe?
În acest an ne-am propus să lansăm producţii noi. Nu sunt numai proiecte de vară, ci şi unele pe care să le putem continua şi în noul sezon. Sloganul nostru pentru această vară este „Viaţa nu este o reluare". Nu vrem să repetăm ceea ce am mai difuzat. Avem câteva reluări, dar nu în prime-time. De aceea vrem să oferim în fiecare zi ceva nou. În plus, reality show-urile sunt cele mai eficiente formate de emisiuni din România.
Cum l-aţi ales pe Ernest pentru emisiunea „Ochii din umbră"?
Se potriveşte cu formatul şi face o treabă foarte bună. Pentru audienţa noastră trebuie să oferim feţe şi nume noi. Mă plâng tot timpul prietenilor de aici că piaţa TV din România e mică, de faptul că nu ai suficiente nume mari să pui pe sticlă. Când vrei să lansezi un nou produs, nu ai suficient de multe personalităţi de unde să alegi. Sunt multe persoane talentate, ai multe alternative, dar nu ai cele mai bune soluţii şi nume pentru un show. Este foarte dificil aici.
De ce credeţi că nu avem vedete?
Nu ştiu. Întreb pe toată lumea de ce nu sunt vedete. Există anumite emisiuni prezentate de aceleaşi persoane de 10 ani. Sunt câteva nume care prezintă în fiecare sezon alte formate. Nu-mi pot da seama ce anume face audienţă, dacă este postul TV, vedeta sau formatul.
Poate că posturile TV nu ştiu ce-şi doreşte publicul. Cu ce este diferit publicul din România faţă de cel din Turcia?
Responsabilitatea noastră este să-i distrăm şi