Facebook nu mai vrea să câştige bani doar din publicitate, ci pregăteşte un sistem prin care să-ţi eficientizezi plăţile online. Ar fi un fel de PayPal pe care mulţi îl folosesc, dar bazat pe datele pe care deja le-ai furnizat Facebook şi cu o concentrare mare pe dispozitive mobile.
Facebook are peste un miliard de utilizatori şi la ultima informare despre cât de bine îi merge, a spus că utilizatorii care accesează site-ul prin dispozitive mobile sunt mai mulţi decât cei care accesează de la un calculator. Astfel, reţeaua socială pregăteşte un sistem de plată electronică pe care să-l foloseşti prin telefon sau tabletă, notează BBC.
În ciuda acestei strategii, Facebook nu vrea să producă un rival pentru servicii ca PayPal, ci doar să mijlocească procesul. „Acest produs este doar un test să vedem cum putem să ne ajutăm partenerii să ofere o experienţă mai bună în comerţ“, a declarat Tera Randall, purtător de cuvânt Facebook. Astfel, relaţia bună pe care Facebook o are cu PayPal, pe care ambele companii s-au grăbit s-o afirme, va continua, notează AllThingsD.
Miliardul+ de utilizatori pe care Facebook îl are a generat, în ultimul trimestru, venituri de 1,6 miliarde de dolari doar din publicitate. Companiile cumpără spaţiu de afişare, iar Facebook a încercat tot mai mult să ofere mai multă publicitate şi pe mobil. Analiştii susţin că odată lansat un astfel de sistem, Facebook va avea o imagine mai bune asupra produselor şi banilor investiţi în realitate de către utilizatori în produsele partenerilor.
„Facebook nu vrea să rămână doar o platformă prin care firmele să-şi promoveze marca, ci vrea să devină locul în care comerţul se desfăşoară cu adevărat“, a afirmat Manoj Menon, director de consultanţă la Frost & Sullivan. „Această funcţionalitate va ajuta Facebook să demonstreze celor care cumpără publicitate cât de eficientă este platforma sa pentru