Boc a fost în ultimele 10 luni de cinci ori pe şantierul Bechtel, Berceanu de şase ori. Un calcul simplu arată că americanii turnau 7,4 km de autostradă, iar premierul îşi făcea apariţia. Ieri, la ultima vizită, şeful Executivului a luat măsurile finale miniconstrucţiei din Transilvania: "Am văzut 39 de km de autostradă în diverse stadii, peste 95-96-97% din cei 42 de km dintre Gilău şi Câmpia Turzii sunt finalizaţi".
Cu umbrelele deasupra capului, Boc a continuat: "Ne respectăm angajamentul". Motivul pentru care umbrelele stăteau drepte pe şantier ar putea însă să-i strice planurile lui Emil Boc pe 1 decembrie.
Vremea capricioasă ar putea strica regia electorală
"Mai avem de asfaltat doar 5 km, pentru că, de când am raportat ultimele date către CNADNR, lucrările au avansat", a declarat pentru "Gândul" purtătorul de cuvânt al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu. El a adăugat că speră să finalizeze lucrarea la termenul anunţat. "Totul depinde foarte mult de vreme. În cazul în care condiţiile meteo rămân în limitele normale pentru această perioadă, la 1 decembrie se va tăia panglica", a mai spus Sgârcitu.
Întârzierile nu sunt o noutate
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a fost încredinţat de Guvernul Adrian Năstase companiei americane Bechtel, valoarea "estimată" fiind de 2,3 miliarde de euro. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea PSD. În final, nu s-a obţinut nici rezilierea contractului, nici îmbunătăţirea clauzelor, singurul efect al acestei "verificări" fiind prelungirea cu un an de zile a termenului de finalizare, stabilit iniţial pentru anul 2012. Au urmat apoi doi ani în care lucrările au fost subfinanţate de statul român, ele fiind reluate abia în iarna lui 2009, când Ministerul Transporturilor s-