Publicaţiile cu profil economic au atras în primele patru luni ale anului un volum net de publicitate de 6 milioane de euro Segmentul de presă economică a cunoscut în ultimii trei ani o
Publicaţiile cu profil economic au atras în primele patru luni ale anului un volum net de publicitate de 6 milioane de euro
Segmentul de presă economică a cunoscut în ultimii trei ani o dezvoltare agresivă. Publicitatea atrasă în primele patru luni a fost cu 35% mai mare faţă de anul trecut.
În deceniul trecut, ziarul "Bursa" (1991) şi revista "Capital" (lansată în 1992 de Ringier) au trăit în linişte pe această piaţă. Când Publimedia International (divizia de print a Media Pro) a lansat, în anul 1999, "Ziarul Financiar", poziţionându-l ca pe un cotidian de ştiri şi informaţii, concurenţa s-a dezmorţit.
Odată cu dezvoltarea mediului economic din ţară, cererea de informaţii a crescut simţitor, noi generaţii de manageri şi angajaţi din acest domeniu complex fiind principalii consumatori. Pe de altă parte, editorii au intuit faptul că un produs bine aşezat pe acest segment poate să atragă importante bugete de publicitate. Încet-încet, lumea presei de business a început să se aglomereze. Publimedia a lansat revista "Business Magazin". Grupul Intact a descoperit târziu oportunitatea şi a lansat în 2005 revista "Săptămâna Financiară", poziţionând-o ca fiind principalul concurent al liderului "Capital".
Cu o politică de marketing foarte agresivă (susţinută şi prin campanii pe televiziunile trustului), "Săptămâna" a reuşit să se apropie de "Capital" în sondajele de audienţă.
Nici grupul Realitatea-Caţavencu nu a rămas spectator la lupta care s-a deschis în arena de business, lansând în mai 2007 ziarul "Business Standard", cu intenţia clară de a ataca supremaţia "Ziarului Financiar". Cu câteva luni mai devreme, trustul lui Sorin Ovidiu Vântu intrase pe