Mimi Brănescu, Gianina Cărbunariu, Andrei Codrescu, Radu Cosaşu, Matei Florian şi alţi autori au scris câte un text în antologia apărută la Editura Art. 13 povestiri de dragoste scrise de diverşi artişti şi scriitori însoţesc 13 diapozitive inedite ale regretatului pictor Ion Dumitriu (1943-1998) într-o carte-album de buzunar bilingvă.
Iată începutul povestirii „Cinema" a lui Alex Leo Şerban: „Puşa era o fetiţă de cinci ani care tricota. Învăţase de la bunica ei care era mai bună la croşetat decât la tricotat, deşi făcuse pulovere la toată familia. Acestea erau lălâi şi pline de noduri, iar culorile erau amestecate pestriţ pentru că bunica se punea pe tricotat fără să socotească exact de câte gheme de-un fel avea nevoie, aşa că termina puloverele cu gheme de altă culoare. Puşa trăsese cu ochiul şi-nvăţase repede. În curând, toate puloverele şi fularele şi ciorapii din familia ei ajunseseră să fie tricotate de Puşa - în culori potrivite -, în timp ce bunica se întoarse la croşetat milieuri şi macrameuri. Într-o dimineaţă, Puşa deschise ochii şi se trezi în corpul bunicii. Nu devenise bunica Ileana (precum maşina de cusut din casă), ci intrase - nici ea nu ştia cum - în venele ei îngroşate.
Înăuntru, întunericul roşietic cu gâlme din loc în loc, peste care trebuia să sară, făcea înaintatul destul de greu. Mirosea înecăcios a afumătură de parcă s-ar fi aflat într-un pod, printre slănine atârnate. Puşa îşi duse mâna la nas şi, cu vitează, merse mai departe. Nu peste mult timp, văzu că una din gâlmele cu care deja se obişnuise era de un roşu mai deschis, aproape cristalin. Nu semăna cu celelalte şi, spre deosebire de acestea, părea să se mişte - în orice caz, dădea semne că e-o gâlmă vie. Se apropie curioasă şi un pic temătoare şi privi la ea în jos. Nu era mai mare decît gâlmele de dinainte (cam tot de mărimea unei mingi), dar avea o formă perfect rotundă (tot