Psihologii clujeni au accesat peste trei milioane de lei de la UE pentru a da drumul unui proiect unic în România. Copiii proveniţi din familii defavorizate vor fi educaţi şi consiliaţi încă de la grădiniţă pentru a se putea integra la şcoală, prevenindu-se astfel rata mare a abandonului şcolar.
„Rata (aproape 500.000 de cazuri de abandon înregistrate în 2008 în România - n.r.) este extrem de mare şi reprezintă o problemă foarte gravă. Am realizat acest proiect pentru că pur şi simplu m-am enervat, a fost o nemulţumire personală legată de numărul mare de copii care nu ajung la şcoală“, a spus Daniel David, şeful Catedrei de Psihologie Clinică și Psihoterapie din Universitatea „Babeș-Bolyai“ (UBB) Cluj.
Profesorul, împreună cu o echipă de specialişti în domeniu din cadrul UBB, au accesat 748.850 de euro de la Uniunea Europeană, adică peste trei milioane de lei.
Premieră pentru România
Proiectul, care potrivit profesorului este unic în România, a fost lansat astăzi, iar în cadrul său vor fi consiliaţi psihologic 2.500 de copii din judeţele Cluj şi Alba, proveniţi din grădiniţele care s-au înscris deja sau care se vor înscrie, până vineri, în program.
Totul se desfăşoară în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, până acum fiind înscrise peste 50 de grădiniţe din Cluj-Napoca, Floreşti, Gilău, Alba Iulia, Sebeş, Teiuş şi Aiud, dar şi din zonele rurale.
„Vom ţine cursuri intensive timp de o lună cu psihologii grădiniţelor. Ei nu au pregătirea necesară pentru a interveni în cazurile clinice. Vom lucra la formarea unui număr de 25 de consilieri în domeniul sănătăţii mentale a copilului pentru a obţine competenţe de psihoterapie şi psihologie clinică în acord cu reglementările în vigoare“, ne-a spus Daniel David.
Psihologul a spus că aceste probleme nu pot fi rezolvate nici la orele de dirigenţie, odată ce copiii ajung la ş