Cele 2,2 miliarde de euro alocate pentru construcţia Autostrăzii Transilvania nu ajung decât pentru a construi o şosea cu patru benzi, a declarat, pentru "Adevărul", Mihai Grecu, directorul Cele 2,2 miliarde de euro alocate pentru construcţia Autostrăzii Transilvania nu ajung decât pentru a construi o şosea cu patru benzi, a declarat, pentru "Adevărul", Mihai Grecu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România.
Pentru ca Autostrada Transilvania să devină, într-adevăr, o autostradă, mai are nevoie de încă două miliarde de euro. Asta pentru că firmele Iptana şi Search Corporation, care au întrocmit studiul de fezabilitate, au omis să treacă în proiect viaducte şi alte construcţii. După ce calculul a fost refăcut, incluzându-se şi cei 55 de kilometri de poduri şi viaducte, s-a ajuns la concluzia că autostrada nu mai costă 2,2 miliarde de euro, ci peste patru miliarde.
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mihai Grecu, a declarat, pentru "Adevărul", că la costurile calculate iniţial se mai poate construi doar o şosea cu patru benzi, pe care să se circule cu viteză redusă. "Nu pot spune că autostrada va costa cu 50%, 100% sau 200% mai mult.
Cert este că firmele care au făcut studiul de fezabilitate au omis să ia în calcul viaductele şi podurile pe mai multe tronsoane", a mai adăugat Grecu. Potrivit acestuia, unul dintre viaductele care nu au fost luate în calcul este cel de trei kilometri între Suplacu de Barcău şi Borş şi care va costa 60 milioane de euro. De asemenea, nici viaductele de pe tronsonul 3 B (Mihăieşti - Suplacu de Barcău) nu au fost luate în calcul şi urmează a fi construite.
Deocamdată, din cele opt tronsoane de autostradă, doar pentru două tronsoane s-au finalizat studiile tehnice, deci o aproximare a costurilor nu este foarte exactă