Duster rupe în bucăţi segmentul SUV compact. Noua ierarhie de acum: modele premium, Duster şi restul lumii. Dacia Duster oferă incredibil de mult la un preţ mai competitv decât în cele mai negre vise ale concurenţilor. După ce o conduci o iei pentru că o vrei, nu neapărat pentru că e ieftină. După surpriza preţului „explodată” la salonul auto genevez, Duster dă decisiva cu o ţinută de drum neaşteptat de bună.
Ideea de SUV Dacia a apărut în 2005. Zvonurile iniţiale au evoluat de la stadiul de glumă bună la idee năstruşnică, au trecut prin faza „de ce nu?“, iar acum realitatea ne izbeşte. Marca românească a răsturnat pronosticurile, experienţa grupului Renault reuşind să producă o maşină care arată bine, e mare, spaţioasă pe dinăuntru, cu un gabarit rezonabil ca să se preteze şi pentru oraş, iar preţul de pornire a fost unul neaşteptat chiar şi de analiştii auto din România. Acum, Duster a trecut ultima probă de foc, aceea a testelor on şi off road. Cele două zile petrecute în Maroc la volanul lui Duster au spulberat şi ultima temere legată de cel mai nou automobil fabricat în România: merge spectaculos de bine
Drumurile noastre proaste
Indiscutabil, Duster dă măsura talentului pe drumuri de proastă calitate. Testul a cuprins mai mult de o sută de kilometri de asfalt caracteristic Africii de Nord (cu tot respectul, uşor mai bun faţă de cel din Bucureşti după cârpeala de primăvară), dublat de o porţie generoasă de drum de macadam. Pietre ce variau de la cât o nucă de-a noastră la cât o nucă de-a lor (cocos premier cru), şanţuri, vreo două săritoare şi cantităţi uriaşe de praf şi nisip.
Suspenie foarte bună
Duster este un specialist al acestor probe datorită unui element esenţial: suspensia. Trenul de rulare este foarte bine acordat, adică este atât de rigid încât să nu imprime maşinii ruliu şi tangaj periculos pe denivelări mari, dar d