Jamen Shively, un fost manager pentru strategie corporatistă de la Microsoft, vrea să creeze un brand american care să fie lider pe piaţa cannabisului recreaţional şi medicinal, aşa cum Starbucks e numele dominant pe segmentul cafelei, scrie Reuters.
Aşa că zis şi făcut: Shively, 45 de ani, achiziţionat dispensare etnobotanice în trei state din SUA. Compania sa, numită Diego Pellicer după numele bunicului său cultivator de cânepă, caută acum investitori pentru o finanţare în valoare de 10 milioane de dolari.
În acest moment, folosirea, vânzarea şi posesia marijuanei este ilegală în SUA, potrivit legilor federale. Numai că două state, Colorado şi Washington, au legalizat folosirea recreaţională a drogului iar ale 18 doresc legalizarea pentru uz medical. În Europa, mai multe state au decriminalizat posesia unor cantităţi mici.
Ţinteşte o cotă de piaţă de 40%
„Este o piaţă gigantică, în căutarea unui brand”, spune el despre industria marijuanei. „Am fi fericiţi dacă vom capta 40%”, completează el.
Un raport al Organizaţiei Naţiunilor Unite din 2005 estima comerţul global cu marijuana la 142 miliarde de dolari.
Planul lui Shively este să importe marijuana din Mexic. În conferinţa de prezentare el a fost secondat de fostul preşedinte mexican Vicente Fox, cunoscut pentru poziţiile sale în care cerea decriminalizarea consumului de marijuana. Fox nu are acţiuni la companie, dar Shively vrea să îi fie consilier.
Fox a spus că ar prefera ca firma lui Shively să vândă legal marijuana, decât să o vândă ilegal interlopul mexican Chapo Guzman.