Pentru neplata la timp a rovinietei, statul vrea să perceapă o despăgubire echivalentă cu taxa de utilizare a drumurilor pe un an. Viitoarele norme metodologice de aplicare a taxei de drum induc o cheltuială suplimentară de câteva mii de lei pentru şoferii care nu şi-au plătit în avans rovinieta.
Normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România
La nivelul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor va fi dezbătut proiectul unui ordin care va schimba regimul de tarifare pentru utilizarea drumurilor naţionale - binecunoscuta rovinietă.
Mai citeşte şi:
Poliţia Capitalei a lansat ghişeul online
Cea mai controversată schimbare constă în introducerea unei despăgubiri pentru cazul în care proprietarii de autovehicule nu-şi plătesc la timp (în avans) rovinieta, pe lângă alte sancţiuni cum ar fi reţinerea certificatului de înmatriculare a maşinii şi o amendă calculată în funcţie de categoria autovehiculului.
O măsură discriminatorie
Despăgubirea este echivalentă cu valoarea rovinietei pe un an, care poate fi de 500 de lei pentru un autoturism, până la 4.500 de lei pentru un autocamion.
Altfel spus, în cazul în care veţi fi depistat că circulaţi cu un autoturism pe drumuri naţionale (mai puţin în interiorul localităţilor) fără rovinietă, vi se va lua talonul, veţi plăti o amendă de 500 de lei, vi se va mai percepe şi o taxă de 130 de lei şi, pentru a putea recupera documentele maşinii, va trebui să mai scoateţi din buzunar încă 500 de lei - valoarea controversatei despăgubiri. Faţă de acest proiect, patronatul din domeniul transporturilor a declanşat deja măsurile de contestare.
Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), ne-a declarat că la viitoarea şedinţă a Comisiei de Dialog Social