Mircea Marian: "Asta susţine ministrul transporturilor, Radu Berceanu."
„FMI nu ne dă voie să continuăm investiţiile în infrastructura rutieră pentru că mărim deficitul bugetar”, a declarat, joi, Berceanu. O minciună, prin omisiune. Fondul ne-ar lăsa să construim câte autostrăzi dorim (şi putem), dacă Berceanu şi colegii săi din guvern n-ar fi tocat banii pe salarii şi pensii. O recunoaşte chiar ministrul transporturilor, care spune că nu are curajul să taie din veniturile angajaţilor de la Metrorex, pentru că aceştia „ar opri metroul”. La CFR, ar fi trebuit daţi afară vreo 14.000 de oameni, dar Berceanu a disponibilizat sub 5.000. Toate aceste amânări sunt plătite de sectorul privat, de unde, în primele şase luni ale anului, au fost trimişi în şomaj peste 200.000 de angajaţi. Lipsa de curaj a demnitarului PDL este plătită de către salariaţii din mediul privat.
Se pare că se apropie momentul în care guvernul Boc începe să caute ţapi ispăşitori pentru propriul eşec. Acest executiv nu a finalizat mai nici una dintre măsurile reformiste pe care le-a promis. După primele şase luni ale anului s-au cheltuit doar 34% din banii promişi pentru investiţii. Este clar că guvernul nu va putea consuma restul sumei în următoarele şase luni. Intenţia de a aloca zece miliarde de euro pentru infrastructură va rămâne o simplă poveste. Cu încasări mult sub cele planificate, dar cu salarii în creştere în sectorul bugetar, singura măsură pe care o poate lua ministrul Pogea este să taie banii destinaţi autostrăzilor.
Dar Berceanu are nevoie de un vinovat pentru a-şi justifica impotenţa şi se pare că l-a şi găsit: Fondul Monetar Internaţional. Realitatea este că, dacă FMI nu şi-ar fi făcut pomană cu noi şi nu ne-ar fi împrumutat bani, nu ştiu ce s-ar fi întâmplat cu economia României şi, destul de probabil, guvernul Boc ar fi picat sub presiunea străzii