Braşovul a fost vizitat în primele patru luni ale anului de 236.257 de turişti, cu 17% mai mulţi decât anul trecut. În plus, numărul turiştilor străini a crescut cu 30%.
În Regiunea Centru au fost înregistraţi în perioada amintită 481.155 de turişti. Braşovul, cu cei 236.257 de turişti, se află pe primul loc, având aproape de trei ori mai mulţi vizitatori decât Sibiul, cu care se „luptă” pentru titlul de capitală regională, care a raportat doar 82.521 de turişti, clasându-se pe locul trei în cadrul regiunii. Sibiul este devansat de judeţul Mureş, care a „anunţat” 97.638 de turişti, şi este urmat, la distanţă mare, de Harghita (25.318 turişti), Alba (22.885 de vizitatori) şi Covasna (16.536 de persoane cazate în unităţile sale turistice), scrie bzb.ro.
Simbolul Braşovului
Biserica Neagră este cel mai mare edificiu de cult în stil gotic din sud-estul Europei. Biserica Neagră este celebră nu doar prin dimensiunile sale, ci şi prin faptul că aici se află cel mai mare clopot din România, un clopot din bronz care cântăreşte şase tone. Corul susţinut de contraforţi exteriori, decoraţi cu edicole care adăpostesc statui de sfinţi, constituie unul din puţinele exemple de acest tip din Transilvania.
Piaţa Sfatului este un alt obiectiv turistic major al Braşovului. Terasele cochete, aerul mediaval, fântâna spectaculoară şi sutele porumbei atrag sute de mii de turişti. Strada Reblicii aflată în apropiere este una dintre cele mai căutate artere de shopping. Tot în centrul vechi turiştii mai pot vizita vechile bastioane, Poarta Schei, Alee de Sub Tâmpa şi pot urca cu telecabina pe muntele cu acelaşi nume.
Arena luptătorilor
Cetăţuia Braşovului a devenit obiectiv turistic din anul 1982, când a fost preluată de Aro Palace. Aici funcţionează acum un restaurant şi o terasă. Cetatea datează din anul 1524 şi are formă de stea, fiind folosită pentru apă