2,3 milioane de români au urmărit în direct la TVR 1 evoluţia trupei Mandinga. Deși s-au clasat aproape de jumătatea clasamentului, cei de la Mandinga au lansat un hit: „Zaleilah”
Sursa: EBU
Finala concursului Eurovision 2012 a adus TVR 1 poziţia de lider incontestabil de audienţă, sâmbătă, în intervalul 22.00 – 01.24, pe toate segmentele de public. Chiar dacă în clasamentul final al competiţiei, locul 12 ocupat de Mandinga, reprezentanta ţării noastre, nu a fost cel anticipat de români, finala de la Baku, Azerbaijan a fost urmărită de 1,645 milioane de telespectatori, ceea ce corespunde unui rating mediu de 8,6 puncte. În minutul de aur (la 23.09), evoluţia trupei Mandinga a fost urmărită de 2,295 de milioane de privitori la nivel naţional, ceea ce corespunde unui rating mediu de 12 puncte.
Anul acesta, finala Eurovision la TV s-a bucurat de o mai mare apreciere din partea telespectatorilor decât finala de anul trecut, când evoluţia "Hotel FM", cu piesa "Change", în direct de la Düsseldorf, a fost urmărită în minutul de aur de 729.000 de telespectatori.
Eurovisionul a fost câştigat, pentru a cincea oară, de Suedia, cu 372 de puncte. Clasată mai bine decât anul trecut, când România a ocupat poziţia a 17-a, "Zaleilah", melodia semnată de Costi Ioniţă şi interpretată de Mandinga, a reuşit să devină hit, dar nu şi să atragă voturi. "Rezultatul final nu m-a surprins. Era evident faptul că o să câştige Suedia, având în vedere faptul că Loreen şi piesa sa au fost la un nivel mult superior celorlalţi concurenţi. Aceasta este reţeta acestui concurs: trebuie să vii cu o piesă originală, voce de calitate şi interpretare deosebită ca să ieşi în evidenţă dintre cei 26 de concurenţi care păşesc pe scenă în aceeaşi seară", este părerea lui Alexandru Buşă, senior editor la portalul Eurovision Song Contest Today.
"Zaleilah e