STRATEGIE Mărcile de vinuri se promovează intens pe posturile tv pentru că astfel îşi creează personalitate şi câştigă notorietate Pentru producătorii de vinuri, începutul unui an
STRATEGIE Mărcile de vinuri se promovează intens pe posturile tv pentru că astfel îşi creează personalitate şi câştigă notorietate
Pentru producătorii de vinuri, începutul unui an este, în mod tradiţional, o perioadă în care nu se concentrează asupra promovării mărcilor pe care le deţin.
Lunile ianuarie şi februarie sunt "pauze de odihnă" după furia promovărilor din preajma şi din timpul sărbătorilor de iarnă. Şi în acest an, "tradiţia" a fost respectată, dar consumul de reclame pentru vinuri, în primul trimestru al anului, a fost mai mic decât cel de anul trecut.
Conform monitorizărilor Alfa Cont, volumul brut de publicitate cheltuit pe tv, presă şi radio, în primul trimestru al acestui an, s-a ridicat la 4,06 milioane de euro. Numărul de inserţii publicitare a fost de 2.053. Volumul brut (calculat pe tarifele-listă de publicitate) este mai mic cu 22% decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2007.
Numărul de inserţii s-a diminuat cu 19%. Cristi Grigorescu, Media Director al agenţiei Next Advertising, explică această scădere: "Primul trimestru nu reprezintă un interes sporit pentru advertiseri. În general, ianuarie şi februarie sunt susţinute de <> (publicitatea reportată din luna precedentă - n. red.), datorat puternicului efort investiţional desfăşurat în noiembrie-decembrie, iar martie este o lună interesantă dacă perioada sărbătorilor de Paşte <> în prima parte a lunii aprilie." În acest an, Paştele Ortodox, al doilea moment al anului ca importanţă în consum, a fost la finalul lunii aprilie. "În aceste condiţii, interesul categoriei s-a mutat spre sfârşitul lunii martie şi începutul lunii aprilie", precizează Cristi Grigorescu.
P