Consiliul Judeţean continuă investiţia cu banii din creditul de 14 milioane de euro. După apariţia normelor de aplicare ale Legii parteneriatului public-privat, se încheie contractul cu un nou partener.
Astăzi după amiază expiră termenul limită până la care compania canadiană Intelcan ar fi trebuit să prezinte dovada că a obţinut finaţarea pentru realizarea aeroportului internaţional de la Ghimbav.
În acest context, după cum anunţa preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a intrat în funcţiune un plan „B", respectiv o altă asociere ţinută la secret, „cu un partener străin puternic şi o bancă la fel de puternică".
Mai mult, consilierii judeţeni vor aproba, marţi, indicatorii tehnico-economici pentru refacerea terenului din zona balastierei şi realizarea împrejmuirii de securitate, precum şi parametrii tehnici rezultaţi după redimensionarea viitorului aeroport, la solicitarea finanţatorilor.
Practic, valoarea investiţiei, care iniţial a fost discutată cu canadienii de la Intelcan, la 100 de milioane de euro, s-a înjumătăţit.
Redimensionarea aeroportului are în vedere şi noul context economic, băncile încercând să evite riscul unei investiţii foarte mari care să nu se amortizeze conform planului de afaceri. Sorinel Ciobanu, directorul aeroportului, numit de Consiliul Judeţean, a precizat că se ia în calcul limitarea spaţiului construit. Chiar şi în cazul terminalului, nu este decisă ridicarea acestuia pe două sau trei niveluri.
Mai mult, o companie petrolieră doreşte să realizeze în proximitatea aeroportului cel mai mare depozit de carburant pentru aeronave, din Transilvania, care să deservească şi aeroporturile de la Cluj, Muerş şi Sibiu.
Încep, în sfârşit, lucrările
Vestea buna este că încep să se facă paşi concreţi pentru construirea aeroportului. Astfel, potrivit lui Căncescu, marţi se va scoate la