Preţurile modelelor unicat fabricate de-a lungul celor peste o sută de ani de industrie auto variază între 5 şi 11 milioane de dolari. Cel mai scump autoturism din lume nu este Bugatti Veyron, cum ar fi mulţi tentaţi să creadă, ci un Ferrari 250 GT California Spyder, fabricat în 1961. Unele modele prezente în top au ieşit de mult la pensie, altele sunt pe cale, cert este că maşina de colecţie reprezintă o investiţie, dar şi un hobby costisitor. La un singur târg de profil se pot comercializa maşini de sute de milioane de dolari. De exemplu, anul trecut, la Festivalul de Eleganţă desfăşurat la Pebble Beach în Statele Unite ale Americii, au fost vândute 519 maşini a căror valoare totală a fost de 135 de milioane de dolari.
1 Ferrari 250 GT California Spyder 1961
10,9 milioane de dolari
Cea mai scumpă maşină veche, dacă se poate spune aşa, este un Ferrari 250 GT California Spyder, fabricat în anul 1961, ce a aparţinut actorului american James Coburn.
2 Bugatti Royale Kellner Coupe 1931
9,7 milioane de dolari
Acest Bugatti de peste cinci metri lungime este unul dintre cele şase construite în total şi cel mai căutat şi apreciat model al constructorului Italian. Motorul enorm de 12,7 litri a fost iniţial fabricat pentru avioane, fiind unul dintre cele mai mari propulsoare montate pe un autoturism. Modelul a fost vândut în anul 1987 în cadrul unei licitaţii organizate de casa Christie’s la
Londra.
3 Ferrari 330 Testarossa 1962
9,2 milioane de dolari
Acest model al constructorului Italian este unul mai special pentru că este ultima maşină de curse cu motorul amplasat în faţă, condusă de Phil Hill, tatăl lui Damon Hill, în Cursa de 24 de Ore de la Le Mans din 1962. Maşina a fost vândută în 2007 la o licitaţie organizată la sediul Fe