Aşa cum brandurile se promovează prin spoturi, şi posturile TV îşi creează clipuri pentru a transmite telespectatorilor care le sunt valorile.Identitatea vizuală este cea care dă viaţă televiziunilor, iar acestea încearcă aproape în fiecare anotimp să aducă noi clipuri.
Posturile TV sunt branduri ca oricare altele, pe care oamenii le consumă în viaţa de zi cu zi. Pentru acestea nu este de ajuns să aducă filme şi emisiuni, ci şi să creeze în conştiinţa telespectatorilor anumite percepţii. Prin urmare, clipurile difuzate înainte calupurilor de publicitate (numite tehnic pachete ID) nu sunt lăsate la voia întâmplării.
Mai citeşte şi:
Realitatea lui Vîntu se afundă în pierderi
Posturile cheltuiesc bugete serioase pentru ca în fiecare anotimp să aducă clipuri noi care să atragă telespectatorul şi care, totodată, să transmită valorile pe care le promovează. Potrivit Dianei Căpăţînă, Managing Partner la agenţia de comunicare Re:ply, care a realizat rebrandingul postului B1 TV, promourile de staţie sunt „mesaje foarte concentrate".
„Indiferent care este grila de programe, identitatea este cea care ne spune foarte rapid dacă postul pe care îl urmărim este agresiv sau soft, ambiţios sau relaxat, prietenos sau rece, cool sau kitsch", explică directorul Re:ply.
Prima TV vrea să distreze
Antena 1 a mizat pe „zeiţele din vara fără pereche“
Dar şi aceste pachete trebuie făcute cu cap. Potrivit Dianei Căpăţînă, „dacă le păstrezi ani în şir, oamenii ajung să îşi piardă interesul, ba chiar refuză să le mai vadă, devin alergici la o anumită secvenţă video sau sonoră". Directorul Re:ply se arată dezamăgită de felul în care televiziunile încearcă să comunice cu telespectatorii lor. „Ce văd la posturile TV de la noi este blazare, autosuficienţă, lipsă de respect manifestată faţă de public şi experimente de amatori", încheie