Obama a devenit numele schimbãrii. A devenit o modã şi o marcã. Cu o zi înainte de alegeri, cele mai multe sondaje îl dădeau drept câştigãtorul cursei pentru Casa Albã pe democratul Barak Obama. Dacã realitatea va confirma predicţiile, pentru prima datã în istorie o persoanã de culoare va conduce cea mai mare putere economicã şi militarã a planetei.
Dar noutatea nu se reduce la culoarea pielii. Victoria lui Obama reprezintã o adevãratã revoluţie în societatea americanã. Una cu impact global.
Senatorul de Illinois era cotat cu puţine şanse, în urmã cu doi ani, când a pornit în aceastã campanie. Toatã lumea miza pe Hillary Clinton, soţia fostului preşedinte. „SUA nu e pregãtitã pentru un preşedinte de culoare”, spuneau „specialiştii”. De fapt, campania lui Obama e un succes numai şi pentru faptul cã a reuşit sã o surclaseze pe puternica Hillary. De la JFK încoace nu a mai existat vreun candidat la preşedinţia SUA care sã fi reuşit sã coaguleze speranţele oamenilor într-un asemenea mod.
Obama a devenit numele schimbãrii. A devenit o modã şi o marcã. A reuşit sã strângã cei mai mulţi bani pentru campanie prin donaţii mici, asta în termeni electorali însemnând cã mesajul sãu a pãtruns în foarte multe case din SUA şi i-a convins pe cei cu venituri modeste sã-l urmeze. E candidatul care va atrage la urne cel mai mare procent de oameni care n-au votat niciodatã.
Cea mai puternicã democraţie din lume aflatã în rãzboi şi lovitã de criza economicã poate aduce în fotoliul de lider o persoanã care în lipsa celor doi factori n-ar fi avut nicio şansã.
Barak Obama şi-a construit mesajul pe promisiunea de a schimba politica lui Bush. Vã vine sã credeţi, dar sondajele îl dau drept favorit pe candidatul care a spus cã va mãri impozitele, lucru care nu s-a mai întâmplat de pe vremea lui Bill Clinton. Ajungerea lui Ob