Zilele trecute, magnatul News Corp., Rupert Murdoch, declara că ar putea să scoată site-urile pe care le deţine din motorul de căutare. Anunţul lui Murdoch a împărţit publicul în două: unii îl văd ca pe un nebun, iar alţii ca pe un vizionar. Un lucru este cert totuşi, România este departe de asemenea aspiraţii. După ce la jumătatea acestui an a pus lumea internetului pe foc cu propunerea sa de a introduce abonarea la site-urile sale, Rupert Murdoch, preşedintele trustului media News Corporation, a făcut zilele trecute un alt anunţ incendiar.
El a declarat într-un interviu că ar putea scoate articolele produse de cele 34 de publicaţii online pe care le deţine din motorul de căutare Google, dar şi din serviciul Google News.
Magnatul News Corp. vede motoarele de căutare ca pe nişte „hoţi“ şi „plagiatori“. Nu trebuie uitat totuşi că o mare parte din audienţa unui site, uneori până la 80%, vine din motoarele de căutare.
Potrivit forbes.com, care citează un purtător de cuvânt al Google, site-urile News Corp. primesc aproximativ 300 de milioane de clickuri în fiecare lună prin Google.
Potrivit estimărilor făcute de publicaţiile internaţionale, numai site-ul „The Wall Street Journal“ va pierde aproximativ 25% din trafic. Dar cine are nevoie de o audienţă instabilă, care vizitează rar site-urile sale? Murdoch, în niciun caz! „Prefer să am mai puţini vizitatori, dar care să plătească“, a spus el într-un interviu.
Murdoch nu va lua măsuri
Declaraţiile incendiare ale lui Murdoch au atras multe comentarii şi întrebări. Poate supravieţui un site fără Google? Cu siguranţă, da! spun cele mai multe voci, dar cu riscul de a pierde o mare parte a audienţei.
La rândul său, Daniel Nazare, director editorial web „Adevărul“, este categoric: „Este clar că va avea o scădere a traficului şi e