Marile reţele de retail nu mai pot primi banii pe bonurile emise de Euroticket, care a intrat în insolvenţă, şi înregistrează pagube de peste un milion de euro.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) susţine că emitentul de tichete valorice. Euroticket a adus prejudicii materiale grave magazinelor partenere, precum şi altor companii şi persoane fizice, care au utilizat tichetele emise de companie, dar nu le pot deconta.
Ce s-a întâmplat? De regulă, circuitul bonurilor de masă începe cu emitentul, care le distribuie angajatorilor, continuă cu beneficiarii (angajaţi ai companiilor) şi se închide atunci când retailerii, după ce au încasat aceste hârtii valorice de la clienţi, vin la emitent şi le decontează. Or, în cazul nostru, tocmai emitentul - Euroticket - nu-şi mai îndeplineşte rolul de plătitor, iar retailerii rămân cu bonurile de masă în locul banilor.
Un faliment suspect
Paguba este, exprimată numai în bani, de peste un milion de euro, dar dacă luăm în calcul situaţia micilor retaileri, pentru care decontarea bonuri/bani este vitală, prejudiciul poate fi mult mai mare, estimează liderii AMRCR. „Registrul Comerţului înregistrează o cerere de dizolvare nemotivată şi fără a solicita acte sau alte documente în această fază. Mai mult, Ministerul Finanţelor nu are modalităţi de control pentru firmele din acest domeniu şi nici nu există obligaţia creării unui fond de garantare acoperitor.
În acest moment niciun reprezentant al Euroticket nu mai poate fi contactat, sediul fiind expirat - aşa cum apare în cererea de dizolvare. Este ca şi cum o bancă ar scrie pe uşa sediului «închis» şi ar dispărea peste noapte", a precizat Delia Nica, vicepreşedinte AMRCR. Într-adevăr, până la ora închiderii ediţiei noastre niciun reprezentant al Euroticket nu a putut fi contactat, iar la telefoanele afişate pe site-ul companiei nu răsp