Facebook şi Google sunt doi giganţi care au o bază de date însemnată despre utilizatori, dar cât de mult valorează acestea? Spre exemplu, datele referitoare la vârstă, sex sau localizare costă nesperat de puţin.
Fiecare informaţie pe care Facebook, Google, Microsoft sau alte companii o au se vinde pentru marketing, se vinde pentru a-ţi crea un profil de cumpărător. Astfel, pentru date referitoare la vârstă, sex sau localizare, companiile publicitare sunt dispuse să plătească 0,0005 dolari, notează Mediafax, citând „Financial Times“.
„Dosarele“ rezultate includ mii de detalii despre persoane, inclusiv probleme de sănătate, bonitate financiară şi chiar date despre femeile gravide. Companiile folosesc algoritmi pentru a determina pe baza datelor adunate cum să anticipeze şi să influenţeze comportamentul consumatorilor. Informaţii simple despre vârstă, sex şi localizare se vând chiar şi cu 0,0005 dolari pe persoană, sau 0,5 dolari la 1.000 de persoane.
Astfel de servicii ca Facebook sau Google sunt gratuite tocmai pentru că se aşteaptă să obţină suficiente profiluri de utilizatori pentru a produce bani. Gratuit nu înseamnă că oamenii nu plătesc nimic, ci doar nu plătesc cu bani. Iar valoarea, ca în viaţa reală, creşte odată cu influenţa.
Informaţiile despre persoane considerate influente în reţeua socială au un preţ mai ridicat, de 0,00075 dolari, sau 0,75 dolari pentru 1.000 de astfel de indivizi. Detaliile privind veniturile şi istoricul cumpărăturilor sunt uşor mai valoroase, cu preţuri de 0,0001 dolari pe persoană. Dar şi datele se devalorizează, astfel că este importantă cantitatea.
Spre exemplu, pentru 0,26 dolari pe persoană, LeadsPlease.com vinde nume şi adrese de email ale persoanelor cu afecţiuni precum cancer, diabet şi depresie. Informaţiile includ şi detalii despre medicaţia acestora. Astfel, preţul unui profil scade la 0,14 dol