nemodificate principalele taxe, respectiv cota unică şi taxa pe valoare adăugată. Decizia de a nu creşte TVA-ul sau cota unică reprezintă, de fapt, neasumarea unei greşeli, dar punerea în nemodificate principalele taxe, respectiv cota unică şi taxa pe valoare adăugată. Decizia de a nu creşte TVA-ul sau cota unică reprezintă, de fapt, neasumarea unei greşeli, dar punerea în practică a unei promisiuni făcută electoratului de a "face ceva".
Menţinerea acestor două impozite la un nivel similar cu cel de anul acesta are la bază, în opinia analiştilor, interesele politice, şi nicidecum cele economice. "Menţinerea unei cote unice de 16%, în condiţiile în care oficialii organismelor internaţionale au criticat în repetate rânduri această măsură, este o decizie politică cu repercusiuni dure pentru anii următori", ne-a declarat fostul ministru de finanţe, Mihai Tănăsescu.
Cota unică sau TVA-ul, majorate după aderare
Este de aşteptat însă ca odată cu integrarea nivelul TVA-ului sau al cotei unice să crească considerabil, în condiţiile în care România nu va putea rezista cu un nivel al încasărilor de doar 30% la bugetul statului, raportat la PIB, şi implicit cu cheltuieli minime în domeniul infrastructurii, sănătăţii, educaţiei. "Creşterea unor impozite de rangul doi nu va reuşi să aducă bugetul românesc la un nivel apropiat de cel al Uniunii Europene. UE are un sistem foarte bine reglementat, cere politici publice foarte puternice şi costisitoare, cărora un stat slab ca România nu le poate face faţă. Guvernanţii actuali încearcă să mascheze că marea găselniţă a cotei unice este de fapt un mare eşec. Aderarea va impune majorarea, iar atunci motivaţia va fi simplă: nu putem face faţă cu aceste taxe. Vina va fi transferată astfel spre organismele europene", ne-a declarat analistul economic, Ilie şerbănescu.
Afacerile nu sunt predictibil