Confruntată cu o scădere drastică a numărului de turişti, comisia turistică a Parisului are o singură cerere către locuitori: Zâmbiţi, vă rugăm! Sursa: Adriana Necula "Oraşul iubirii", aşa cum este cunoscut Parisul, a găzduit în acest an cu 17% mai puţini turişti decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza crizei economice, dar şi a comportamentului neprietenos al locuitorilor. Potrivit unui studiu realizat de site-ul de călătorii TripAdvisor, Parisul conduce lista neagră a oraşelor europene supraapreciate, având preţuri prea mari şi locuitori neprietenoşi. Pentru a schimba impresia turiştilor, mai multe echipe de "ambasadori ai zâmbetului" vor întâmpina grupurile, în principalele atracţii din oraş. Înainte ca parizienii să se înarmeze cu zâmbete, sute de persoane au format, duminică, un zâmbet uriaş, în centrul oraşului.
"Trebuie să lucrăm la imagini simple şi puternice. Nimic nu este mai reprezentativ ca un zâmbet",Paul Roll, directorul comisiei de turism
Fondatorul Asociaţiei de Turism, Daniel Fasquelle, crede că toţi francezii, indiferent de domeniul în care lucrează, trebuie să contribuie la menţinerea ţării ca destinaţie turistică importantă. "Dacă vrem ca turismul francez, care a creat peste două milioane de slujbe noi, să rămână un sector economic important, toată lumea trebuie să îl susţină- profesionişti în domeniu, autorităţi şi cetăţeni", a afirmat Fasquelle, citat de Reuters.
"Campania cu zâmbet" nu este singura măsură a francezilor de a se reabilita în ochii turiştilor străini. La adresa www.champselysees.org cei interesaţi pot face vizite virtuale pe celebrul bulevard.
Francezii nu se descurcă mai bine nici în calitate de turişti. Potrivit unui studiu coordonat de hotelierii din toată lumea, în vacanţă, ei sunt aroganţi, nepoliticoşi, vorbesc prea puţin limba engleză şi deloc limba ţării în care călătoresc.