Patronat interesat doar de promovarea propriilor interese, lipsa de investiții în jurnalismul de calitate, profesionalism alterat de așa-numita medie socială care pune accent pe informație comprimată și efectele crizei economice recente care, forțând reduceri de costuri, au limitat drastic activitatea jurnalistică - acestea sunt în linii mari problemele cu care se confruntă presa din regiune, reliefate la Forumul Presei Balcanice organizat de guvernul turc în orașul Bursa la începutul acestei luni. Sursa: www.balkanmediaforum.org
„Este comun aproape întregii prese din Balcani ca patronii să nu aibă nicio legătura cu industria media. Găsim printre ei politicieni, moguli și magnați din diferite domenii, unii cu un trecut dubios, iar exemplele pot continua. În majoritatea cazurilor, aceștia sunt interesați doar de promovarea celorlalte afaceri ale lor, prin asta abuzând practic de instrumentul media pe care îl dețin. Avem nevoie în Balcani de exemplul german – patroni care se ocupă doar de afaceri în domeniul media”, a declarat pentru EVZ Darijan Kosir, fost director al televiziunii publice din Slovenia, în prezent șeful departamentului de comunicare al guvernului de la Ljubljana.
O astfel de preocupare a patronilor explică şi lipsa de investiții. „Avem nevoie de manageri și patroni care să înțeleagă natura acestui domeniu de activitate, să
investească bani în jurnalismul de investigații și în articole cu efecte pe termen lung, și nu doar în povești despre celebrități și crime. Din acest motiv, lipsa de resurse i-a determinat pe mulți jurnaliști, de exemplu, să urmărească o conferință de presă din redacție, la televizor, și să nu mai iasă pe teren”, a adăugat acesta.
O altă problemă este efectul pe care evoluția și promovarea în egală măsură a așa-numitei „media socială” îl au asupra presei clasice. „S-a creat astfel impresia că întreaga activitate j