Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) a decis să trimită în şomaj tehnic în jur de 300 de angajaţi şi să modifice traseele de pe două linii de tramvai pentru a-şi plăti o parte din datorii. În plus, pentru a scăpa de pe lista datornicilor întocmită de ANAF, regia va majora şi preţul biletelor cu 10%. Sursa: Adi Pîclișan Tramvaiele care circulau până acum cu prea puţini pasageri îşi vor modifica traseele.
„Modelul ticketing ne-a ajutat să vedem unde sunt probleme în trafic. Vom face, în 2010, unele modificări de traseu. Tramvaiul 5 nu va mai merge la Pădurea Verde, pentru că acest traseu nu are căutare. De aceea, va urma ruta tramvaiului 6, având astfel posibilitatea de a elimina unul sau două trenuri de pe această linie. Şi traseul linei 10 îl vom modifica. Vrem ca acesta să nu mai treacă pe la gară”, a declarat directorul regiei, Ioan Goia, fără a preciza însă de când vor fi aplicate aceste schimbări.
De asemenea, tot anul acesta vor majorate şi preţurile biletelor cu 10%. În prezent, o călătorie costă 1,6 lei, iar un bilet cu două călătorii ajunge la 3 lei. Economii de peste 900.000 de lei Cei 300 de angajaţi care vor fi trimişi în şomaj tehnic pe o perioadă de trei luni, începând cu 15 martie, reprezintă 25% din personalul de mentenanţă şi TESA. Astfel, regia va economisi peste 900.000 de lei, persoanele care intră în şomaj tehnic primind doar 75% din salariul de bază.
„Această măsură nu va afecta mersul tramvaielior, troleibuzelor şi autobuzelor din oraş. Personalul de bord, vatmanii, şoferii şi controlorii, nu intră în calcul la măsura şomajului tehnic, ci numai muncitorii de la altelierele de reparaţii şi personalul TESA, a căror muncă va fi compensată de ceilalţi colegi”, a declarat Alexandru Potcoavă, purtător de cuvânt al RATT. Datorii de peste 19 milioane de lei
RATT are datorii de peste 19 milioan