"Am primit in ultima vreme recomandari din partea prietenilor si cititorilor mei sa cobor putin din zona (oarecum) abstracta a strategiei si politicilor fiscale, catre teme mai apropiate de activitatea curenta a unui consultant fiscal, contabil sau antreprenor roman. Inspirat de o serie de conferinte sustinute impreuna cu expertii Raiffeisen Bank, mi-am propus sa va impartasesc o parte din experienta personala cu privire la inspectia fiscala. Experienta pe care am adunat-o pe parcursul a aproape 16 ani petrecuti in domeniul fiscal, din care primii doi "de partea cealalta a baricadei". Pentru ca da, mi-am inceput cariera ca si inspector fiscal, unde am avut sansa de a cunoaste cativa oameni extraordinari de la care am invatat foarte multe intr-un timp foarte scurt, dar unde am cunoscut si "partea intunecata a Fortei", scrie Gabriel Sincu pe blogul sau.
Asadar, ce-i de facut pentru a iesi cat mai putin sifonat dintr-un astfel de supliciu numit inspectie fiscala?
In opinia mea sunt doua mari categorii de instrumente pe care trebuie sa le stapaniti pentru a finaliza procesul cu zambetul pe buze, sau cel putin fara grimase de durere J: cunostinte foarte bune de natura tehnica si si abilitati de inteligenta emotionala.
In episodul de astazi ma voi concentra pe a doua categorie, acele elemente care la anglo-saxoni poarta denumirea generica de "soft skills". Aceasta intrucat o inspectie fiscala este o activitate care presupune interactiunea intre doua grupuri de persoane: cele care urmaresc interesul autoritatii fiscale si cele care-l urmaresc pe cel al contribuabilului. Modul in care este gestionata aceasta relatie pe perioada de timp respectiva este crucial, fiind uneori chiar mai important decat aspectele de natura tehnica. Si nu vorbesc aici de comportamente obscure sau lobby in stil balcanic!
Asadar, care este comportamentul